Ga naar de inhoud

Nu al groot succes voor campagne datingfraude

Foto campagne Tinder datingfraude

Gebruikers van Tinder hebben al ruim 150.000 keer aangegeven meer te willen weten over datingfraude. De campagne op Tinder is gestart in februari op Safer Internet Day om Tindergebruikers signalen van datingfraude te laten herkennen. Vervolgens kunnen ze doorklikken naar de CCV-website voor nog meer tips.  

Gezamenlijke campagne

Tinder en het Centrum voor Criminaliteitspreventie en Veiligheid (het CCV), Fraudehelpdesk en Slachtofferhulp Nederland hebben de handen ineengeslagen om datingfraude te bestrijden. Daarom lanceerden zij op 6 februari, Safer Internet Day, een gezamenlijke campagne om online daters signalen van datingfraude te laten herkennen. Ook geven zij uitgebreide informatie om deze gebruikers beter te beschermen.

Grote impact

De campagne loopt nog tot 30 juni 2024. Via een zogenoemde ‘in-app Swipe card’ wordt de gebruiker geleid naar de CCV-website voor nog meer tips. “Goed nieuws dat Tindergebruikers daadwerkelijk in aanraking komen met deze campagne en ook onze website met tips zo vaak weten te vinden”, aldus Mick Claessens, CCV-adviseur online fraude. “We waarderen het dat Tinder haar gebruikers op het eigen platform waarschuwt voor datingfraude, omdat we weten hoe groot de impact op slachtoffers kan zijn.”